یک بیزینس سودآور – راهنمای راه اندازی یک مجموعه غذایی

بیزینس سود آور

در دنیای پر رقابت امروز و بازار آشفته اقتصادی که همه مشاغل کم  و بیش با آن درگیر هستند، افراد و گروه های زیادی هستند که سرمایه و انگیزه فعالیت دارند اما نمی دانند با توجه به ریسک بالای سرمایه گذاری و نوسانات ارزی و آشفتگی بازار به چه شغل یا فعالیتی روی بیاورند که کمترین ریسک و بیشترین سود آوری را داشته باشد.

در این مقاله سعی داریم برخی از این مشاغل را معرفی نماییم:

بستنی فروشی سنتی یا ایتالیایی:

مزیت این کار این است که نیاز به فضای بزرگ و پرسنل زیادی ندارد، و تنوع زیادی هم لازم نیست و در چهارفصل سال با توجه به محبوبیت بستنی بین همه اقشار و تمامی گروه های سنی فروش تضمین شده ای دارد به طوری که حتی با بارش برف یا باران هم باز هم مشتریان خاصی علاقه به خوردن بستنی دارند، همچنین سود حاصل از فروش آن در مقایسه با مدت زمان تهیه مواد اولیه بسیار مناسب است. به شرط اینکه تنوع، خلاقیت و نکات لازم در این زمینه رعایت شود. در این خصوص می توانید به مقالات بیشماری که در سایت در زمینه نقش خلاقیت در راه اندازی رستوران و … مراجعه کنید.

کافه یا کافی شاپ:

در مقایسه با بستنی فروشی نیاز به پرسنل و فضای بیشتری دارد البته کافه های محبوب زیادی هستند که فضای بزرگی ندارند و پرسنل کمی هم به عنوان خدماتی در آن کار می کنند به خاطر شرایطی مثل دنج بودن یا آرام بخش بودن مکان آن یا مناسب بودن کیفیت و قیمت های موجود در منو، در این خصوص می توانید به مقاله کافه جذاب در سایت مراجعه نمایید.

فست فود:

چنانچه سرمایه کافی و فضای مناسبی دارید و همچنین قصد راه اندازی رستوران را دارید، با توجه به افزایش علاقه مردم به فست فود ها می توانید اقدام به تاسیس فست فود نمایید.

نکاتی که باید در این زمینه بدانید این است که لوازم آشپزخانه فست فود قیمت بالایی دارند چرا که اکثر آن ها لوازم خارجی و وارداتی هستند و تولید داخلی یا ایرانی آن کم است پس بهتر است برای تهیه آن ها حتما با یک کارشناس یا مشاور مشورت نمایید تا با توجه به نوسانات ارزی و قیمت لوازم رستوران که متاثر از این نوسانات می باشد بتوانید بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را تهیه کنید. در این زمینه می توانید به مقاله قیمت تجهیزات رستوران، لوازم آشپزخانه فست فود و راه اندازی فست فود مراجعه نمایید.

رستوران سنتی:

افرادی که شرایط بند 3 را دارند اما راه اندازی فست فود را دوست ندارند یا تجربه کار در یک رستوران سنتی را دارند میتوانند اقدام به راه اندازی این سبک رستوران نمایند. با توجه به ذائقه ایرانی و علاقه به خوردن انواع کباب و غذاهای ایرانی بین اقشار مختلف و حتی توریست ها و مسافران خارجی، این نوع از رستوران همیشه مشتریان مخصوص و بی شمار خود را دارد البته به شرط رعایت بهداشت و کیفیت و سایر نکات لازم که اهم آن در مقالات رستوران سنتی، راه اندازی رستوران، خدمه و پرسنل رستوان و سایر مقالات موجود ذکر شده است.

هم چنین بابت تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران سنتی هم باید دقت لازم را به عمل آورد و طراحی آشپزخانه ی آن را به یک گروه مشاور حرفه ای و کاربلد سپرد که تمام نکات لازم معماری و ارگونومی و طراحی با علم روز در آن رعایت شود که بیشترین بهره وری با کمترین میزان افت انرژی رعایت شود.

تاسیس سالن یا تالار های برگزاری مراسم یا باغ تالارها:

داشتن فضای مناسب یا دسترسی به آن برای تاسیس تالار یا سالن بسیار بااهمیت است. با توجه به تنوع مراسم مختلف از جمله نامزدی، عروسی، مراسمات مربوط به سوگواری و رسومات مربوط به سفرهای مذهبی، ولیمه و مهمانی های حجاج، جشن های تولد، مناسبت های مختلف و کنفرانس ها و دورهمی های متنوع، مشتریان دایمی برای تالارها وجود دارد. پس سرمایه گذاری در این بخش هم میتواند مناسب باشد. در این زمینه مقالات تجهیزات آشپزخانه تالار و آشپزخانه تالار و سایر مقالات مربوط به راه اندازی مناسب است.

تاسیس هتل، متل، خانه مسافر یا اقامتگاه بومگردی:

با توجه به افزایش سفرهای داخلی و بالا رفتن قیمت سفرهای خارجی  و ارزانی سفر به ایران برای مسافران خارجی نیاز  به هتل یا اقامتگاه های بوم گردی و سنتی و … افزایش بی شماری یافته است. رعایت اصول طراحی هتل، رستوران وکافه آن و به ویژه آشپزخانه و تجهیزات آشپزخانه هتل و بخش های خدماتی بسیار مهم است. چرا که در رضایت مشتریان آن نقش اساسی دارد . در این زمینه هم مقالات مناسبی وجود دارد از جمله تجهیزات آشپزخانه هتل و خدمات هتل که می توانید مراجعه نمایید.

امید است آنچه در این نوشتار آمد برای آن دسته از عزیزانی که به دنبال سرمایه گذرای و یک بیزینس سودمند هستند مناسب باشد.

4.7/5 - (7 امتیاز)

1 دیدگاه در “یک بیزینس سودآور – راهنمای راه اندازی یک مجموعه غذایی

  1. سامان گفت:

    بهترین بیزینس ها آنهایی هستند که نیازی به پرسنل و جا و اینها نخواهد و با یک کامپیوتر بشه انجامش داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin
فروشگاه
وبلاگ