نقش فضای سبز در محیط رستوران (landscape) – آپادانا تجهیز آراز

نقش فضای سبز در محیط رستوران

در زندگی امروزی که ماشین ها و انواع سر و صدا های مختلف و آلاینده ها ما را احاطه کرده اند اهمیت فضای سبز و نشاط آور بسیار زیاد است، به ویژه افرادی که ساعت های زیادی را در محل کار و فضاهای دلگیر و فاقد نور و پوشش گیاهی سپری می کنند نیاز به استراحت و تفریح در فضایی مناسب دارند که جلوه های بصری و سمعی مناسبی داشته باشد تا آرامش از دست رفته را بازیابند.

لند اسکیپ یا فضای سبز یا رستوران های دارای بام سبز (روف گاردن) امروزه بسیار پر طرفدار هستند چرا که با محوطه سازی و ایجاد فضاهای دلنشین و روح افزا برای افراد و مراجعه کنندگان رستوران ها بسیار جذاب می باشد.

پیش از راه اندازی رستوران بهتر است که راجع به این قسمت که فضای سبز آن چگونه طراحی شود که هم منحصر به فرد باشد هم برای مشتریان تداعی کننده آرامش باشد تصمیم گیری کنید.

استفاده از آلاچیق، آبنما، برکه، نهر، استخر، گل کاری، درخت کاری ، باربیکیو و . . . از بخش های مهم محوطه سازی به شمار می روند. که با توجه به مساحت و خواست کارفرما طرح ها و المان های متفاوتی در محوطه سازی (لند اسکیپ) مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین نوع پوشش گیاهی و درختچه هایی که مورد استفاده قرار می گیرند باید بسته به نوع فضا و شرایط اقلیمی و آب وهوایی انتخاب شوند تا از تحمیل هزینه های نامناسب و … خودداری شود.

 با توجه به معضل آلودگی هوا و ترافیک که امروزه گریبانگیر اکثر شهرهای بزرگ به ویژه تهران می باشد، اهمیت استفاده از گل وگیاه و درختکاری و فضای سبز بیشتر شده است. چرا که یکی از راه های مقابله با آن ایجاد محوطه های سبز در اطراف و پشت بام رستوران ها ومنازل می باشد.

از دیگر ویژگی های محوطه سازی و فضای سبز، ایجاد فضایی دلنشین و جذاب برای مشتریان است و استفاده از عناصری چون آلاچیق، آبنما، استخر، نهر آب، گل کاری و درختکاری و … می تواند تاثیر بیشتری بر جذابیت محوطه داشته باشند.

یکی از مرحله های اصلی طراحی لنداسکیپ بازی با آب و گیاهان می باشد، به طورمثال استفاده از آب نما و فواره وحوض های سنتی و …که به بهترین شکل ممکن در نظر ظاهر شود. همچنین  با ایجاد مسیرهای دلنشین میان حیاط و باغ، می توان نسبت به جذابیت رستوران برای مشتریان انرژی و علاقه بیشتری ایجاد کرد.

همانطور که در مقالات پیشین گفتیم تمامی بخش های یک رستوران اهمیت زیادی برای جذب مشتری و بازدهی آن دارد. یک رستوران تنها آشپزخانه یا سالن غذاخوری نیست، تمامی قسمت ها و فضاهای آن می تواند با استفاده درست مورد بهره وری قرار گیرد و در جذب مشتری موثر باشد.

آپادانا تجهیز آراز علاوه بر تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران ها و هتل و … در کنار سایر خدماتش مانند طراحی رستوران می تواند در زمینه طراحی فضای سبز یا لند اسکیپ هم با شما همکاری کند و در کنارتان باشد. همکاران ما در این بخش با در نظر گرفتن اصول معماری و معماری فضای سبز آماده اجرایی کردن ایده های شما عزیزان می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “نقش فضای سبز در محیط رستوران (landscape) – آپادانا تجهیز آراز

  1. سبزواری گفت:

    فضای رستوران اگر سبز هم باشه بهترین جاذبه اونه

    https://tinyurl.com/2ym92n2z

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 13 =

Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin
فروشگاه
وبلاگ