فوت و فن رستوران داری: راهکارهایی برای درآمدزایی رستوران

مدیریت رستوران

همانطور که همه ما می دانیم در اطراف ما رستوران های زیادی وجود دارند، حتی در برخی محله ها گاهی اوقات رستوران های متعددی در یک راستا و یک خیابان وجود دارد اما همه آنها مشتریان بی شمار و درآمد سرشاری ندارند! در راه اندازی رستوران مهمترین هدفی که دنبال می شود درآمد زایی رستوران است. این کار با رستوران داری و و درک درست داشتن از این کسب و کار محقق خواهد شد.

در این نوشتار قصد داریم بررسی کنیم که چطور می‌شود که بین 5 رستوران که در مجاورت هم قرار دارند مشتریان یکی از آنها ساعت ها در صف و ازدحام می ایستند تا غذای خود را در یکی از آنها میل کنند در حالیکه باقی رستوران ها خالی یا دارای تعداد کم تری مراجعه کننده هستند همچنین توصیه می کنیم حتما مقاله راهنمای راه اندازی یک مجموعه غذایی را مطالعه کنید

نکات دلسرد کننده مشتری ها چیست؟ یا به قول معروف فوت و فن رستوران داری موفق چیست؟ اگر جزو افرادی هستید که قصد راه اندازی رستوران را دارید پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

ایجاد انگیزه در مشتری

رستوران موفق رستورانی است که برای مشتری ایجاد انگیزه کند. بدین معنی که مشتری وقتی برای بار اول به آنجا مراجعه می نماید، تصمیم بگیرد که این رستوران را به فهرست علاقه مندی های خودش بیافزاید و به دوستان و اقوامش معرفی کند و بخواهد در ایام مختلف به آنجا مراجعه و غذاهای متنوع آن را تست کند.

کیفیت بالای غذا و مواد اولیه

مهم ترین دلیل مراجعه مشتریان جدید و مراجعه مکرر مشتریان قبلی کیفیت غذای رستوران هاست. این یک فن مهم رستوران داری است. رستوران های موفق با کیفیت بالا شروع به کارمیکنند و همان کیفیت را حفظ می کنند چرا که می دانند اگر کوچکترین خدشه ای در این قسمت به وجود بیاید مشتریان دائمی خود را از دست میدهند و از رقبای خود عقب می مانند.

قیمت مناسب

رستوران موفق باید قیمت مناسب برای منوی خود در نظر بگیرد، مواردی مثل عدم درج قیمت در منو، تغییر مکرر قیمت ها، گرانی و ارائه غذا با قیمت بالا و کیفیت نامناسب به سرعت انگیزه را از مشتری گرفته و موجب دلسردی می گردد.

تجهیزات آشپزخانه مناسب

یک رستوران دار حرفه ای از به روزترین و کارآمدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده می نماید  و با کیفیت ترین آنها را برمی گزیند، چرا که هرچه قدر در این قسمت سرمایه گذاری نماید بازخورد و فیدبک بهتری دریافت کرده و غذای مناسب تری تهیه می گردد.

با توجه به قیمت لوازم رستوران به ویژه تجهیزات فست فود بهتر است برای تهیه این اقلام حتما با یک سرآشپز حرفه ای، راه اندازی یا شرکت های متخصص در این امر مشورت نمایید. برای اطلاع از نحوه قیمت دهی تجهیزات آشپزخانه صنعتی لطفا به لینک زیر مراجعه کنید:

 

https://apadanakitch.com/blog-post/restaurant-equipments-prices/
 

ایجاد انگیزه و لذت برای خرج کردن پول

به وجود آمدن حس خوب همیشه می تواند باعث برتری و فروش بیشتر شود، رستوران ها بیشتر مواقع با استفاده از موسیقی زنده و کلاسیک آرام، میز و صندلی مناسب، پوشش زیبا و تمیز پرسنل، رفتار مناسب و احترام گذاشتن به مشتریان و یا حتی پخش کردن رایحه یک عطر مناسب باعث می شوند مشتری همیشه آنجا را در ذهن خود ضبط نموده و هرگز فراموش نکند و با استشمام آن رایحه در مکانی دیگر به یاد آن رستوران بیفتد.

انتخاب های محدود

رستوران های حرفه ای از منوهای کوچک اما قوی استفاده می کنند، مثلا به جای 20 نوع غذا از 12 نوع آن استفاده می کنند. این باعث می شود فروش افزایش یابد. فروشنده های  حرفه ای می دانند که نباید یک خریدار را با انتخاب های زیاد مواجه کنند، بلکه با چند پرسش مناسب، تنها دو انتخاب نزدیک به نیاز مشتری را پیشنهاد خواهند داد، این کار یک تاثیر روانشناسی بسیار قوی دارد که باعث خواهد شد فروش بالاتررفته و مشتری از انتخاب و خرید خود احساس رضایت بیشتری داشته باشد. این متد بسیاری از رستوران ها و فست فود های حرفه ای می باشد.

چگونه مشنری بیشتری جذب کنیم؟

المان های تبلیغاتی و بازاریابی رستوران

امروزه با راه اندازی رستوران ها و واحد های غذایی جدید و تنوع گسترده و رقابت تنگاتنگ بین آنها، صاحبان این مشاغل باید مرتبا علم و شناخت خود از بازار و نیاز مشتری را به روزرسانی کنند تا از بازار رقابت جا نمانند و بتوانند علاوه بر حفظ مشتریان قبلی، مشتریان جدید را هم جذب نمایند.

آپادانا تجهیز با ارائه مشاوره در این زمینه می تواند راه گشای شما عزیزان باشد، برخی از این راه ها بدین شرح است:

1- ایجاد صفحات مجازی از قبیل سایت، وبلاگ، اینستاگرام و کانال تلگرام به نام رستوران یا واحد غذایی مربوطه

2- تبلیغات مناسب و پر بیننده درسایت ها وکانال های اینترنتی

3- مشاوره با بازاریابان و افرادی که شناخت خوبی از بازار فروش و سلیقه مشتریان دارند و بهره گیری از نظرات و راهنمایی های آنها

4- ایجاد یک تیم حرفه ای بازاریابی و پیدا کردن راههای خلاقانه ی جذب مشتری

5- تحقیق و شناخت رقبای موفق و بررسی علل موفقیت آنها

6- به روز رسانی امکانات و تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران و سایر تجهیزات مربوطه تا آخرین حد توان ممکن

7- نوآوری و خلاقیت مستمر در تمام زمینه های ممکن

8- برگزاری جلسات منظم و ماهانه ی بررسی سود و زیان رستوران و مشورت با اعضا،  صاحبان و سهامداران و بررسی نظرات و راههای بهبود شرایط ورای گیری و تصمیم گیری دراتخاذ تصمیمات جدید

9- شرکت در سمینار ها و همایش های بازاریابی و مارکتینگ و مطالعه مقالات و کتابهای مناسب در این زمینه

10- سر زدن به رستوران های موفق و رقیب به عنوان مشتری و بررسی و تحلیل علل موفقیت آنها و سرزدن به رستوران های ناموفق وزیانده وشناخت و بررسی عوامل ناکامی و عدم موفقیت آنها

11- برگزاری مناسبت های مختلف از قبیل تولد، مهمانی ، سالگردهای مختلف و… وایجاد شرایط لازم برای آنها با توجه به نیاز و سلیقه مشتریان

12-آموزش مناسب به پرسنل از نظر نحوه رفتار با مشتریان و مهمانان و جلب رضایت حداکثری آنها

13- شناخت و بررسی رستوران ها و رقبای خارجی و استفاده از تجربیات مثبت و موفق آنها

14- تمایل به پیشرفت و توسعه کار و ایجاد شعبات جدید و ایجاد شور و شوق وانگیزه برای کارکنان و پرسنل

موارد مذکورخلاصه ای از راه های گسترده جذب مشتری بیشتر می باشد، چنانچه نیاز به مشاوره در زمینه های فوق داشتید می توانید با تماس با تیم آپادانا تجهیز آراز از خدمات گسترده ما مطلع شوید.

امیدواریم اهم نکاتی که در این مقاله ذکر گردیده در مقوله رستوران داری مناسب و راهگشای شما باشد. اگر شما ایده جذاب دیگری در نظر دارید برای ما در کامنت ها بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)

3 دیدگاه در “فوت و فن رستوران داری: راهکارهایی برای درآمدزایی رستوران

  1. بهزاد گفت:

    تنها کیفیت غذای یک رستوران مهم نیست، بلکه بخش مهم و اساسی رستوران، رفتار حرفه ای مدیر و کارکنان آن رستوران می باشد. آموزش مدیریت حرفه ای جزو ملزومات است.

    https://rcut.in/uYWqbygV

  2. مسعود گفت:

    کیفیت بالای غذا، احترام و مدیریت خوب و تبلیغات مناسب می تونه مشتریان را بکشاند

    1. آپادانا تجهیز آراز گفت:

      مدیریت رستوران کاری بسیار حرفه ای است که نیاز به رعایت نکات بسیاری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =

Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin
فروشگاه
وبلاگ