ویژگی های غذای سالم و رژیمی – آپادانا تجهیز آراز

ویژگی غذای سالم و رژیمی

با توجه به روند ماشینی شدن زندگی و افزایش ساعات کار و کمبود وقت به ویژه بین نسل جوان و خانم های کارمند و دانشجو، تمایل به مصرف غذاهای فست فود یا حاضری افزایش بیشماری یافته است و از طرفی خرید تجهیزات فست فود سیار نیز افزایش داشته است. اما مصرف بیش از حد این نوع از غذاها جدای از هزینه و مضراتی که برای سلامتی دارد باعث چاقی های موضعی شده است و نیاز به رژیم های غذایی و ورزش و تحرک برای رفع آن لازم وضروری می باشد.

علاوه بر ورزش و رژیم های غذایی، نوع جدید از غذاها تحت عنوان غذاهای رژیمی امروزه پا به بازار گسترده غذا گذاشته اند که طرفداران بیشماری هم بین اقشار و افراد مختلف به ویژه مشتریان رستوران ها و فست فود ها کسب کرده اند.

حال می خواهیم ببینیم غذاهای رژیمی چیست  و چه تفاوتی با سایر غذاهای دیگر دارند.

غذاهای رژیمی غذاهایی هستند که کالری کم تری دارند و پس از صرف آنها میزان کلسترول و چربی کم تری وارد بدن می شود، این نوع غذاها باتوجه به کم تحرکی و نداشتن وقت کافی برای ورزش برای افراد زیادی مناسب هستند.

چنانچه قصد راه اندازی رستوران یا فست فود را دارید یا  صاحب یک رستوران یا کافه می باشید می توانید یک منوی جداگانه برای این نوع از غذاها ایجاد کنید یا چند نمونه از آنها را در منوی غذایی خود بگنجانید.

با توجه به اینکه افراد زیادی امروزه به پزشکان و متخصصان تغذیه مراجعه می کنند وتحت رژیم های غذایی می باشند و تمایل به خوش اندامی و کنترل وزن بین افراد جامعه رو به افزایش است، اینکه مشتریان بدانند با وجود صرف غذا در رستوران شما می توانند تناسب اندام و رژیم خود را حفظ کنند میزان مراجعه خود به رستوران شما را افزایش می دهند و همچین واحد غذایی شما را به سایرین معرفی می کنند.

مطلب مهم دیگری که وجود دارد این است که با ملاحظه لیست غذاهای رژیمی در سایت ها و مقالات مختلف، این نتیجه حاصل می شود که تنوع غذاهای رژیمی بالاست، از سبزیجات تا حبوبات گرفته تا انواع گوشت و ماهی و… می تواند به صورت رژیمی پخته وسرو شود.

بدین منظور علاوه بر نیاز به یک سرآشپز و تیم حرفه ای آشپزخانه برای تهیه این غذاها، نیاز به تجهیزات آشپزخانه صنعتی استاندارد و مناسب می باشد. تا با خیال راحت و صرف وقت و انرژی مطلوب، نتیجه بهتری حاصل شود.

علاوه بررستوران ها، هتل ها، تالارهای پذیرایی،کیترینگ ها، و فست فود ها و کافه ها هم باید این مطلب را مدنظر قرار بدهند چرا که تجهیزات آشپزخانه تالار، تجهیزات آشپزخانه هتل  و لوازم آشپزخانه فست فود هم باید به صورت استاندارد و کارا باشند تا بتوانند مواد غذایی را در زمان و شرایط مطلوب تبدیل به غذایی مناسب و با کیفیت برای تحویل به مشتری نمایند.

یکی دیگه از نکاتی که رستوران ها به ویژه فست فود ها برای تهیه غذاهای رژیمی باید مد نظر قرار بدهند این است که با توجه به قیمت لوازم رستوران که با وجود نرخ ارز و نوسانات بازار متغیر و پر تنش می باشد، لوازم با کیفیت ومواد مناسب تهیه کنند تا بتوانند بهترین منوی غذایی را برای مشتری تهیه نمایند.

آپادانا تجهیز بدین منظور با ارائه پکیج کامل مشاوره، طراحی، تولید و تهیه تجهیزات آشپزخانه های صنعتی می تواند راه گشای شما عزیزان باشد.

5/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه در “ویژگی های غذای سالم و رژیمی – آپادانا تجهیز آراز

  1. روحانی گفت:

    تاکید رستوران ها باید روی مواد غذایی درجه یک و ارگانیک باشه. متاسفانه در ایران اصلاً چنین رستورانی را سراغ نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =

Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin
فروشگاه
وبلاگ